تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی با تشدید رقابت به اروپا می روند


نیو قصد دارد تحویل سدان برقی ET7 خود را از سال 2022 آغاز کند.

ایولین چنگ | CNBC

شانگهای – پس از آخرین سال رشد در بزرگترین بازار خودروی جهان ، اتومبیل های برقی چینی در حال برنامه ریزی برای تصاحب اروپا هستند.

تنها در چند سال گذشته است که مقامات چینی شروع به رفع محدودیت های مربوط به مالکیت کامل خارجی تولید داخلی خودرو کرده اند. اما بیش از یک دهه پیش ، پکن هزینه های معادل میلیارد دلاری تولید وسایل نقلیه الکتریکی خود را آغاز کرد.

این به بازیکنان محلی کمک کرده است تا در تولید اتومبیل های مجهز به باتری ، که اکنون به دنبال فروش در خارج از کشور هستند ، از مزیت برخوردار شوند. تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی می کنند که طی چهار سال ، سیاست های جدید دولت به این معنی خواهد بود که اتومبیل های برقی سهم بیشتری از فروش خودرو در اروپا و ایالات متحده را نسبت به چین تشکیل می دهند ، حتی بزرگترین بازار.

نیو ، که در ایالات متحده ذکر شده است ، گفت که در نیمه دوم سال جاری وارد اروپا خواهد شد. و روز دوشنبه ، بنیانگذار و رئیس جمهور لیهونگ چینگ گفت که این شرکت انتظار دارد ظرف یک ماه اعلامیه رسمی چنین گسترش را اعلام کند.

وی از کشور خاصی نام نبرد و گفت که بعد از اروپا ، Nio هنوز قصد ورود به بازار آمریکا را دارد.

طبق گزارش ژانویه اتاق بازرگانی چین در مورد واردات و صادرات ، چین در میان تنش ها با ایالات متحده و تلاش برای امضای قرارداد سرمایه گذاری با اروپا ، در یازده ماهه سال گذشته 63 هزار و 500 دستگاه خودرو برقی خالص باتری را صادر كرد. محصولات الکترونیکی. در حالی که عربستان سعودی و مصر به طور کلی مقصد اصلی خودروهای چینی در سال گذشته بودند ، این گزارش از رشد قابل توجه صادرات خودرو به انگلیس ، بلژیک و آلمان اشاره می کند.

Xpeng در فهرست ایالات متحده در حال آزمایش آب در نروژ است ، جایی که این شرکت تازه وارد 100 دستگاه از SUV الکتریکی G3 خود را در ماه دسامبر تحویل داده است.

He Xiaopeng ، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ، Xpeng امیدوار است که در اواخر سال جاری ببیند که مشتریان در شمال اروپا در برابر سدان الکتریکی P7 خود واکنش نشان می دهند. وی در حال استخدام نیروهای جدید است و قصد دارد قبل از گشت و گذار در اروپای غربی و شرقی شرکتی در منطقه تاسیس کند.

یکی دیگر از استارت های برقی چینی به نام Aiways گفت که در سه ماه نخست امسال بیش از 1000 خودرو به اسرائیل و اروپا صادر کرده است.

تو لو ، بنیانگذار شرکت مشاوره ای Sino Auto Insights ، مستقر در پکن ، گفت: “اکنون مخفی نیست که بیشتر استارت آپ های چینی آرزوهای جهانی دارند.” “این ادامه خواهد یافت زیرا این شرکت ها رشد و ارزش خود را دنبال می کنند و فرصت ها را به دلیل کمبود وسایل نقلیه برقی مناسب در منطقه می بینند.”

وی گفت که با تحقیقات محلی کافی ، برخی از شرکت های چینی می توانند در اروپا موفق شوند.

با این حال ، هرگونه رشد فروش خودروهای برقی چینی در اروپا همچنان بخش کوچکی از بازار است.

طبق اعلام اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل اروپا ، چین در سال 2019 کمتر از 2 درصد واردات خودروی اتحادیه اروپا و به ارزش 865 میلیون یورو را تشکیل داده است که 79 درصد بیشتر از سال قبل است.

در مقابل ، خودروسازان متعلق به اتحادیه اروپا در سال 2018 تقریبا 6 میلیون ماشین در چین تولید کردند که تقریباً یک چهارم کل تولید خودرو در چین است.

رقابت رو به رشد در چین

کار شرکت های نوپای چینی در خارج از کشور وقتی گرم می شود که بازار در داخل گرم شود. Qin نین گفت ورود شرکت های فن آوری مانند اپل و هواوی به این صنعت رقابت شدیدی را برای این خودروساز ایجاد کرد.

در جلوی خودرو ، تسلا بازار را رهبری می کند و تولیدات محلی را افزایش می دهد. طبق اعلام انجمن اتومبیل چین مدل 3 آن پرفروش ترین خودروی برقی سال گذشته در چین بود.

به استثنای دو اتومبیل مینی برقی ، انجمن اعلام کرد که پرفروش ترین وسیله نقلیه بعدی در این مدل مدل Sion از Aion است ، یک مارک جدید انرژی جدا شده از GAC خودروساز چینی. یک مدل گرانتر از Nio در رده نهم قرار داشت تا زمانی که Xpeng وارد ده بالا شد.

مدیر برنامه ریزی Aion ، چیو لیانگپینگ ، با توجه به ترجمه CNBC از اظهارات ماندارین خود ، گفت: “مصرف کنندگان چینی به طور فزاینده ای از وسایل نقلیه جدید انرژی در حال درک هستند.” وی گفت علاوه بر سهولت شارژ شدن باتری ، خریداران چینی به دنبال رانندگی بهتر از اتومبیل های سوخت فسیلی و ویژگی های مجهز به اینترنت هستند.

کیو گفت ، این نام تجاری همچنین نگاهی به بازارهای بین المللی دارد. قبل از شروع کار ، مارک Trumpchi از Aion و GAC قبلاً در اسرائیل ، خاورمیانه و آمریکای جنوبی ماشین می فروخت.

همزمان با حرکت بیشتر صنعت خودرو به سمت برق ، شرکت های سنتی اتومبیل سازی آمریکایی و آلمانی وسایل نقلیه الکتریکی خود را به بازار عرضه می کنند – ابتدا بسیاری از آنها در بازار چین هستند.

به عنوان مثال ، برند کادیلاک جنرال موتورز از خودروی الکتریکی Lyriq خود در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد ، به گفته این شرکت ، پیش سفارشات آن از اواخر سال جاری در چین آغاز می شود.

فورد همچنین از این نمایشگاه برای رونمایی از نسخه محلی خود از ماشین الکتریکی Mustang Mach-e و همچنین SUV Evos تا حد زیادی توسعه یافته چین استفاده می کند که فقط در این کشور در دسترس خواهد بود.

فولکس واگن در شانگهای از سومین اتومبیل برقی با نام تجاری ID.6 در چین رونمایی کرد. تا سال 2030 ، این خودروساز آلمانی قصد دارد حداقل 70 درصد از اتومبیل های خود را در اروپا برای برق و حداقل 50 درصد برای خودروهای فروخته شده در آمریکای شمالی و چین بفروشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *